nuffnang 1

nuffnang 3

Isnin, 10 Oktober 2011

Langkah-langkah membuat apam Ladybird

Alhamdulilah..ramai email saya bertanyakan bagaimana utk melukis ladybird..saya cuba untuk menjawab soalan anda dgn menggunakan gambar sebagai jawapan terbaik utk soalan tersebut..

so check it out langkah-langkah membuat apam ladybird.

1. letak basic body ladybird (saya pilih bancuhan purple)

2. ambil bancuhan lain (saya pilih kuning) dan lukis 3suku bulatan

3. then lukis border spt di gambar

4. letak 3 dot spt di gambar dan juga 2 dot mata (guna kaler lain) utk buat mata

5. Finally, dotkn pada mata die n finish..
hihi..mudahkan buat ladybird nieh...kalo takat nak buat 1-10biji tue seh ok lgi la..tapi kalo tempahan, haiyak....mmg agak lambat sbb die menggunakan 2 atau 3 tone color utk drawing..

all the best ye those yg email saya tentang soklan ini..inilah jawapannye..

insyallah kalo ade masa, saya cuba untuk membuat entri bagaimana hendak drawing bumblee bee spt dibawah ini.. n_n..

cute tak?..n_n..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan